Egmont Kids Media indgår aftale med Boston Distribution

Egmont Kids Media har valgt Boston Distribution til at varetage salg og distribution i Skandinavien af en række computerspil til pc og Nintendo med blandt andet Pixeline.

Da Egmont Kids Media i 2012 overtog alle rettigheder til karakteruniverserne Pixeline, Silke, Magnus & Myggen, Flunkerne, Josefine og Josefin fra danske Krea Medie, omfattede det også computerspil, som var det format, figurerne oprindeligt opstod i.

Selvom Pixeline og de øvrige populære figurer i dag har stor succes i f.eks. apps, er der stadig stor efterspørgsel efter spil til pc og Nintendo. Salget af disse produkter har Egmont Kids Media nu lagt i hænderne på Boston Distribution.

"I Egmont er vi bedst til at udvikle og bygge børneuniverser op i vores egne blade og på digitale platforme. Derfor har vi nu lagt varetagelsen af salg og distribution af de fysiske spil til detailhandlen hos Boston Distribution, som har netop dette område som deres spidskompetence," siger Michael Benzon, International Licensing Manager i Egmont Kids Media.

"Hos Boston Distribution glæder vi os til samarbejdet med så stærk en partner som Egmont i Norden. Specielt bliver det en interessant udfordring at være med til at bygge universet omkring disse karakterer op. Pixeline er jo et godt brand i Danmark, så det skal blive spændende at se Josefine og Josefin blive mere og mere udbredt i Norge og Sverige. Mange af vores kunder kender karaktererne udmærket, men med dette kommer vi også ud til hidtil, for os, ukendte kunder," udtaler Christian Banzhaf, indehaver af Boston Distribution.