Egmont Hjemmet Mortensen køber Schibsteds magasiner

Egmonts norske magasinvirksomhed, Egmont Hjemmet Mortensen, styrker positionen indenfor bolig- og interiørsegmentet med opkøbet af de tre magasiner Maison Interiør, Design Interiør og Maison Mat og Vin.

Foto: Bjørn Inge Karlsen.

Egmont HM købte sidste år magasinet 'Lev landlig' og styrker med de tre nye magasiner positionen yderligere både på totalmarkedet og i bolig- og interiørsegmentet.

"Med købet styrker vi vores position på et område, hvor vi allerede er klart bedst; i boligsegmentet. Interiørblade er dem, der oplever den største grad af vækst. Når vi udvider med disse produkter, som er veletablerede og giver bredde i vores portefølje, er vi i stand til at dække de fleste behov hos både læsere og annoncører," siger ansvarshavende redaktør og direktør Kjersti Mo, Egmont HM, i meddelelsen.

Med de nye magasiner runder Egmont HM's samlede oplag inden for bolig- og interiørområdet 225.000. Titlerne tæller magasiner som 'Bonytt', 'BoligDrøm', 'Rom123', 'Hytteliv' og 'ELLE Decoration'.

13 medarbejdere indenfor salg og redaktion følger med, når Schibsted-magasinerne om kort tid indgår i Egmont HM's store portefølje af blade og magasiner.