egmont-banner-sorenhoy-1200x450

Egmont Fonden giver 400.000 kr. til filminstruktør Søren Høy

16.07.2015

Egmont Fonden støtter den kommende dokumentarfilm "Klog er Kool". Filmen, og en efterfølgende tv-serie på 4-6 episoder, skal sætte fokus på de 35.000 højtbegavede skolebørn i Danmark.

Til efteråret starter optagelserne til dokumentarfilmen "Klog er Kool", som skal sætte fokus på højtbegavede skolebørns vilkår.

Filminstruktør Søren Høy, som står bag filmen, fortæller om sit store engagement for netop de børn:

"Jeg er selv vokset op med kloge familiemedlemmer, som hele livet har kæmpet med deres viden og sociale habitus. Jeg håber, at filmen vil få flere til at forstå, hvordan man kan hjælpe de kloge børn, deres familier og venner".

Filmprojektet støttes af Egmont Fonden, der hvert år uddeler penge til bedre liv for børn og unge – i år godt 80 mio. kr.

"Vi ved for lidt"

Direktør for Egmont Fondens Støtte- og bevillingsadministration, Henriette Christiansen, siger om støtten til filmprojektet:

"Vi ved for lidt om de højtbegavede børns undervisnings- og trivselsmæssige behov. Derfor investerer Egmont Fonden i ny viden på området. Ved at støtte Klog er Kool håber vi at skabe opmærksomhed omkring disse børns særlige behov – og på, hvordan vi som voksne kan sikre den nødvendige hjælp og støtte i skolen".

Egmont Fonden støtter også andre indsatser for højtbegavede børn, f.eks. summercamps og matematikindsatser.

Kommunikationschef Trine Beckett
Egmont Fondens støtte- og bevillingsadministration