Danmarks bedste multibiograf åbner i Field’s

Efteråret 2014 er planlagt åbning for Nordisk Film Biografer med en ny stor topmoderne 9-sals biograf i Field's. Biografen bliver blandt de største i Danmark med 1.500 sæder og gigantlærreder i alle sale. Dertil kommer den nyeste teknik indenfor billede og lyd og et komfortniveau, der ellers kun kendes fra udlandet.

Nordisk Film Biografer er stolte over at skulle åbne biograf i Field's. Det er attraktivt at åbne biograf i et af Skandinaviens største shopping centre, som med sin stærke superregionale markedsposition og levende og energiske profil, matcher Nordisk Film Biografer ideelt.

Nye standarder for den gode filmoplevelse

"Med placeringen i Ørestad og de unikke transportmuligheder for specielt Metro, tog og bil og tæt på bl.a. Ørestad Gymnasium, den kommende Superarena og andre visionære byggerier i området er biografen optimalt placeret til at tage imod gæster fra Storkøbenhavn og Sjælland, og vi glæder os til at sætte nye standarder for biografoplevelsen," udtaler John Amund Tønnes, adm. Direktør i Nordisk Film Biografer.

Biografen etableres i en selvstændig bygning med direkte forbindelse til Field's 140 butikker samt det store café-,restaurant- og underholdnings område i Centeret. Under biografen etableres 3.000 m2 udlejningsareal til enten butiksformål, leisure eller anden udadvendt og bymæssig funktion. Den samlede ny opførte bygning bliver på i alt 8.500 m2. og giver en unik mulighed for at kombinere biografbesøget med shopping samt et besøg på en af de mere end 18 caféer og restauranter, fitness center m.v. i Field's.

I biografen installeres den nyeste digitale billede teknik, og lydanlægget bliver et af landets største permanente lydanlæg, som kan levere den bedst tænkelige oplevelse, uanset om det er et følsomt drama eller højspændt action brag, der vises på de store lærreder. Gæsterne vil i den nye biograf kunne opleve alle de store premiere film samt events og særforestillinger med bl.a. satellit transmitterede shows, ballet- opera-, koncert-, sports- og andre store begivenheder. Alt dette suppleres med et stort og lækkert lounge område og en masse hjælpsomme og smilende biografmedarbejdere, der sikrer de bedste biografoplevelser i Fields.

En stor gevinst for Field's

Lotte Eiskjær Andersen, Center Manager i Field's udtaler: "Vi glæder os til at få en stor og flot biograf i Field's. En top moderne biograf vil være med til at styrke vores markeds position yderligere, og vi er glade for at kunne tilbyde dette til vores kunder og dermed give dem en endnu bedre oplevelse, når de besøger Field's. Med Nordisk Film Biografer som partner, er vi sikre på at give vores gæster den bedste biografoplevelse, og det har været et helt centralt argument for valg af samarbejdspartner" slutter Lotte Eiskjær Andersen.

Development Director i Steen & Strøm Danmark, Karen Nielsen oplyser, at inden første spadestik til biografen kan tages, skal arealerne under biografen lejes ud og de detaljerede planer for hele projektet præsenteres endnu engang for centrets franske ejere. Denne proces er igangsat og forløber planmæssigt. Byggeriet forventes påbegyndt med første spadestik i foråret, og biografen forventes at åbne i efteråret /vinteren 2014. Den er tegnet af C.F. Møllers tegnestue og bliver fornemt integreret i Field's unikke arkitektur.