webvenuepoint2

CTS EVENTIM overtager Venuepoint

07.08.2018

CTS Eventim tager fuldt ejerskab over Venuepoint, som hidtil har været et joint-venture mellem CTS Eventim og Nordisk Film. Der tilstræbes yderligere vækst i Danmark, Norge og Sverige.

CTS EVENTIM, der er en internationalt førende billetsalgs- og live entertainment-udbyder, overtager alle resterende andele i sit skandinaviske datterselskab Venuepoint. Det har virksomheden aftalt med sin hidtidige partner Nordisk Film. Dermed er CTS EVENTIM fra nu af eneejer af billetsalgsudbyderen, der har en ledende markedsposition i Danmark, Norge og Sverige.

Alexander Ruoff, COO i CTS EVENTIM, udtaler: "De skandinaviske lande er særligt attraktive for os, ikke kun på grund af købekraften, men også på grund af den høje grad af digital udvikling. Derfor glæder vi os meget over, at vi aktivt og langsigtet kan bidrage til Venuepoints fortsatte vækst. Samtidig takker jeg vores hidtidige medejere fra Nordisk Film mange gange for vores samarbejde som partnere og de fremskridt, vi sammen har opnået i de forgangne to år.“

Nordisk Film har siden 2012 været ejer af Venuepoint, CTS EVENTIM kom til i marts 2016 som joint venture-partner. Venuepoints billetplatforme er i øjeblikket ved at blive migreret over på CTS EVENTIMs systemer. Online-portalerne billetlugen.dk, eventim.no og eventim.se er alle en del af Venuepoint. Selskabet driver desuden Venuepoint Live, driftsselskabet for K.B. Hallen i København, som primo 2019 genåbner som multifunktionsarena for op til 4.900 besøgende.

Asger Flygare Bech-Thomsen, CEO i Nordisk Film Cinemas, siger: "Vi ser tilbage på et fantastisk partnerskab med CTS EVENTIM. I fællesskab har vi indført en topmoderne billetsalgsløsning og udbygget forretningen på vores hjemmemarkeder. Jeg er overbevist om, at CTS EVENTIM er den bedst mulige ejer af Venuepoint, og CTS EVENTIM vil videreudvikle de eksisterende aktiviteter ud fra en klar vækststrategi.“

Jens B. Arnesen, CEO i Venuepoint, tilføjer: "Jeg vil personligt samt på vegne af alle kolleger i Venuepoint takke for den tillid og engagerede støtte, som Nordisk Film altid har givet os. Samtidig ser jeg frem til at videreudvikle vores virksomhed ved hjælp af den enestående ekspertise fra Europas førende billetsalgsoperatør. Jeg er sikker på, at vi ikke kun vil profitere af CTS EVENTIMs ressourcer og netværk, men også af den forenklede ejerstruktur.“

Om CTS EVENTIM

CTS EVENTIM er en internationalt førende udbyder inden for billetsalg og live entertainment. I 2017 blev der markedsført over 250 millioner billetter via virksomhedens systemer – stationært, online og mobilt. Online-portalerne omfatter mærker som eventim.de, oeticket.com, ticketcorner.ch, ticketone.it og entradas.com.  Desuden hører talrige arrangører af koncerter, turnéer og festivaler såsom "Rock am Ring“, "Rock im Park“, "Hurricane“ og "Southside“ til EVENTIM-gruppen. Derudover driver CTS EVENTIM nogle af Europas mest velrenommerede arrangementsteder, som f.eks. LANXESS arena i Køln, Waldbühne i Berlin og EVENTIM Apollo i London. CTS EVENTIM AG & Co. KGaA (ISIN DE 0005470306) har været børsnoteret siden 2000 og siden 2015 medlem af MDAX. I 2017 omsatte 3.020 medarbejdere i 23 lande for over en milliard euro.