Billetlugen til tops i Sverige på 2 år

Med en ny aftale med to af Sveriges væsentligste aktører indenfor teater, opera og ballet bliver Billetlugen blandt de største aktører på det svenske billetsalgsmarked.

Billetlugens svenske selskab Venuepoint AB har indgået en flerårig aftale om levering af billetsystemet Venuepoint til GöteborgsOperan og Göteborgs Stadsteater. Aftalen træder i kraft i 2013 og betyder, at Venuepoint siden etablering for to år siden allerede er rykket frem til en position som én af de største aktører på det svenske marked.Billetlugen blev i marts købt af Nordisk Film/Egmont som led i en ambitiøs vækstplan for Billetlugen i det øvrige Skandinavien, hvor selskabet har etableret sig under brand-navnene Billettportalen.no og Biljettforum.se.

Venuepointgruppens adm. direktør, Jeppe Michael Jensen siger:

"Vi etablerede os på det svenske marked i 2010 og oplevede fra første dag stor interesse for Venuepoints billetsystem. Det har ført flere nye samarbejdsaftaler med sig og krones nu med aftaler med to af Sveriges største kulturinstitutioner og en position blandt de største på det svenske billetsalgsmarked. Vi er glade og stolte over, at valget faldt på Venuepoint".

Salgs- og marketingschef Ing-Marie Persmo fra GöteborgsOperan siger: "Det har været en spændende proces, hvor vi nøje har gennemgået de løsninger, som findes på markedet. Med Venuepoint har vi fundet et tidssvarende system, der imødekommer vores krav og ønsker, og som samtidig vil give os og vores publikum helt nye muligheder".

Venuepoint har de seneste år især oplevet markant vækst i Danmark, hvor det danske selskab, Billetlugen, i dag er den største distributør af billetter til kulturbegivenheder.

"Flere års vækst på det danske marked gav os i sin tid mod på, at prøve at udvide forretningen til flere markeder, og vi har de seneste år således etableret os i Sverige og i Norge. Det er meget tilfredsstillende at se, at vores indsats har båret frugt og, at vores løsninger og indgangsvinkel til markedet kan eksporteres til nye markeder," siger Jeppe Michael Jensen.