Året der gik i Lindhardt og Ringhof 2010

2010 i Lindhardt og Ringhof.

Lindhardt og Ringhof
2010 har stået på digitale eksperimenter og alternative markedsføringstiltag for Lindhardt og Ringhof, som kan se tilbage på et år med en børnebog i toppen af app-store, en fysisk pop-up shop med fokus på kun en enkelt bog og bogklubber, som har vendt en negativ udvikling. Det kan du læse mere om senere i dette Hardcopy.

Med Alinea Akademi har Lindhardt og Ringhof udviklet et kompetenceløft for pædagoger og lærere. De første kurser blev afholdt i december og de næste to år udbydes kurser, som forhåbentlig kommer til at generere flere millioner DKK i omsætning.

Den danske forlagsbranche er inde i store forandringer, hvilket danner ændrede eksistensvilkår for Lindhardt og Ringhof. Både liberaliseringen af bogmarkedet og den stigende grad af digitalisering lægger pres på den eksisterende udgivelsesvirksomhed. Med frie bogpriser kommer der et større pres for, at hver enkelt titel skal kunne sælge.

Bestsellere kommer i Danmark til at udgøre en større og større del af bogsalget, så Lindhardt og Ringhof vil i 2011 have større fokus på færre titler, så man kan levere en 360 rader servicepakke til forfatterne og knytte tættere relationer til dem.

Fremtiden for Lindhardt og Ringhof vil blive tegnet af Lars Boesgaard, da Anette Wad, administrerende direktør for Lindhardt og Ringhof og det tidligere Aschehoug, fratrådte efter 11 år i starten af 2011. Lars Boesgaard tiltræder hos Egmont 1. april. 2011

Om Lars Boesgaard.

Født 1966. cand.scient. i biologi 1993. Redaktionschef på Gads Forlag 1995-2000. Redaktionschef hos Gyldendal 2000-03. Direktør for Gyldendal Fakta (fagbøger, børnebøger,business, lydbøger, ordbøger, e-bøger og leksikon) 2003-11. Har udgivet flere bøger om Provence.