Anette Wad udnævnt som adm. dir. for Aschehoug Dansk Forlag

Anette Wad er udnævnt som adm. dir. for Aschehoug Dansk Forlag A/S.

44-årige Anette Wad tiltrådte i oktober som fungerende adm. dir. efter Henrik Kristensens tragiske dødsfald og var inden da forlagsdirektør for Aschehoug.
Adm. dir. for Egmonts bogdivision, Tom Harald Jenssen, siger:
"Dynamikken og udviklingstakten, der i de seneste år har præget Aschehoug, får de bedst mulige betingelser fremover med Anette Wad som adm. dir. Hendes hidtidige arbejdsindsats og hendes dybe engagement i forlagsbranchen har afgørende præget forlagets udvikling og nuværende position. Under Anettes ledelse vil Aschehoug fortsat udbygge sin profil og samarbejde internt og med søsterforlag om bedst muligt at udnytte vore forfatteres rettigheder".

Anette Wad, cand. phil. i dansk, blev for 15 år siden ansat som adm. dir. for Komma & Clausen, i 1991 blev hun redaktionschef i det nye Aschehoug Dansk Forlag, hvor hun første gang blev adm. dir. i 1999. I 2003 fusionerede forlaget med Lademann og blev det næststørste forlag i Danmark med Anette Wad som forlagsdirektør.

Anette Wad er bestyrelsesmedlem i Den Danske Forlæggerforening.

Adm. dir. for Egmonts bogdivision, Tom Harald Jenssen
Tlf. +47 (24) 05 11 08