ALT for damerne hylder moden

ALT for damernes læsere har de seneste måneder kunne nominere og kåre deres favoritmodebutikker rundt om i landet. Over 12.000 har stemt, og det lokale engagement har været stort, hvilket har overrasket chefredaktør Tina Nikolaisen positivt.

"Vi vil gerne give et skulderklap til de mange flotte modebutikker rundt om i landet, som gør et stort stykke arbejde med at indrette deres butik og give god service til deres kunder".

Sådan forklarer ALT for damernes chefredaktør, Tina Nikolaisen, tankerne bag prisen 'Din modebutik 2014', som fire danske modebutikker, i henholdsvis København, på Sjælland, Fyn og øerne samt Jylland, netop har modtaget. Prisen uddeles i samarbejde med M.F.K's Almene Fond, og Tina Nikolaisen har sammen med M.F.K's formand, Jørgen Krebs, besøgt de fire vinderbutikker og overrakt en check på 25.000 kr. – øremærket til forbedringer af butikkerne og til fordel for kunderne.

"Det har været fantastisk at rejse rundt til vinderne blandt andet i Svendborg og i Give og se, hvordan de har brugt prisen i deres markedsføring. Ud over at vi har været i både TV2 Øst og TV2 Syd så hænger der nu bannere med ALT for damerne i alle butikkerne, som ejerne selv har lavet. De er så stolte over at have fået den pris og det er virkelig noget der bliver lagt mærke til i lokalsamfundet. I Give dukkede Vejles borgmester ligefrem op for at sige tillykke," siger Tina Nikolaisen.

Stor glæde hos vinderne

En af de heldige vindere var J by J fashion i Asnæs og butiksindehaver Jette Jepsen var rørt over de mange ALT for damerne læsere, som havde stem på hendes modebutik.

"Jeg er så overvældet, glad og taknemmelig over de mange mange stemmer. Vi har tydeligt kunne mærke, hvor engageret kunderne har været, de er mindst lige så stolte som jeg, over at en lille provins som vores kan mestre at have en så populær butik, så den er blandt de 3 mest nominerede på Sjælland".

Det er ikke kun vinderbutikkerne, som er blevet belønnet, men også de læsere, der har skrevet den bedste nominering til hver af de fire vinderbutikker. Præmien består af et halvt års abonnement på ALT for damerne samt en parfumegave. Over 12.000 stemmer har afgjort årets vinder og engagementet har overrasket chefredaktøren:

"Vi er overraskede over hvor mange der har stemt på 'Din modebutik 2014' og hvor megen omtale vi har fået i de lokale medier. Det er uvurderlig reklame og branding for os og derfor vil vi også gerne gøre det igen. Vi skal lige have fonden, som har doneret de 100.000 kr. i præmier, med – men også her er der begejstring over projektet, så mon ikke der bliver en 'Din modebutik 2015' by ALT for damerne", slutter Tina Nikolaisen.

De fire vindere af 'Din modebutik 2014' er:

• STRØM i København

• J by J fashion i Asnæs