28 millioner forumindlæg senere

Den norske magasinudgiver Egmont Hjemmet Mortensen har i mange år taget brurgergenereret indhold alvorligt. Dybt alvorligt.

Gravide kvinder og småbørnsforældre har masser af spørgsmål og masser af muligheder for at hjælpe andre med viden om alt fra ammeindlæg til lussingesyge. Det resulterer i mellem 80.000 og 100.000 nye indlæg hver måned på webforaerne Barn i Magen og Din baby.

De to fora tilhører Egmonts norske magasinudgiver Egmont Hjemmet Mortensen, der også står bag de populære fora Kvindeguiden og Doktor Online. Som en satsning på brugergenereret indhold, blev foraene oprettet allerede i 2000 og har de seneste år mærket markant vækst. Derfor kan de to fora nu prale med 5 til 6 millioner månedlige sidevisninger, hvoraf halvdelen kommer fra mobiltelefoner.

Ikke desto mindre er det Kvindeguiden, som, med hele 140.000 månedlige indlæg, trækker den tungeste trafik. Her vises 8 millioner sider hver måned og udviklingsgraferne peger pænt opad.

Sammenlagt har de fire fora nu passeret 28 millioner indlæg, og målt herpå er Egmont Hjemmet Mortensen dermed Norges næststørste udbyder af webfora. (Den største udbyder er VG Debatt, der har 39 millioner indlæg)

For forumchef Elin Davidsen giver den positive udvikling utallige muligheder.

"Foraene er fundament for en bred indsigt i læsernes univers og er samtidig med til at tiltrække nye læsere og kunder. Foraene skaber forbrugerloyalitet og giver os mulighed for målrettet at give vores læsere det indhold de efterspørger," fortæller Davidsen.

Besøg webforaerne:

* Kvinneguiden – http://forum.kvinneguiden.no/