Sempro og Egmont Publishing samler kreftene og skaper morgendagens byrå

Egmont Publishing tar nå ytterligere grep innen digital markedsføring, og fusjonerer både sin egen Content Marketing-avdeling og Bonzaii inn i digitalbyrået Sempro.

Foto: Fv Terje Skarpnord, Kjetil Sinding, Nina Wergeland og Christian Enger.

Dette skjer med virkning fra 1. februar 2017. Sempro blir dermed et av Norges største fullserviceselskap innen innholdsmarkedsføring og digitale tjenester.

Stadig utvikling innen teknologi, verktøy, og økte krav til målbarhet og synlige resultater har medført at annonsørene må forholde seg til en rekke ulike aktører for å nå sine mål.

-Vi har allerede jobbet sammen en god stund, men ved å samle oss på denne måten gir vi kundene færre kontaktpersoner og en enklere, mer strømlinjeformet kundereise, sier Kjetil Sinding, administrerende direktør i Sempro.

Selskapene har i løpet av 2016 hatt en sterk vekst, og hadde i fjor en samlet omsetning på 105 millioner kroner. Sempro har sin hovedstyrke i digital markedsføring på alle plattformer.

De tre selskapene har i fellesskap sett at etterspørselen etter data-drevet innhold øker, da i kombinasjon med grundig målgruppeinnsikt og god historiefortelling.

-Vårt DNA er å skape effektiv kommunikasjon i kombinasjonen med teknologisk kreativitet, målrettet historiefortelling og digital distribusjon. Egmont har 130 års kunnskap rundt målrettet innholdsproduksjon, denne arven vil vi nå befeste inn i Sempro-universet. Derfor vil sammenslåingen av enhetene gjøre oss til et meget slagkraftig fullservicebyrå, sier Nina Wergeland som i dag leder Bonzaii og Egmont Publishings Content Marketing-avdeling.

«Nye» SEMPRO vil telle 57 ansatte med kontor i Oslo, Moss og Lillehammer. Det fusjonerte selskapet vil ledes av Kjetil Sinding. Oslo-kontoret vil ledes av Nina Wergeland. Bonzaii-gründerne Christian Enger og Bjørn Audun Bløndal blir partnere i Sempro. De ansatte eier fortsatt 30 prosent av selskapet.

Kontaktpersoner:
Kjetil Sinding, administrerende direktør i Sempro, tlf. 41200113