Nye ledere i Egmont Publishing

Egmont Publishing setter to av sine mest erfarne redaktører til å lede de nye fellesavdelingene i den nye redaksjonelle organisasjonen.

Lederen for det som blir et av Norges største deskmiljøer er Rino Rådahl. Anne Lise Gjetvik skal lede den nye reportergruppen.

Begge har solid journalistisk bakgrunn og lang ledererfaring. De to går offensivt til verks når de skal bygge opp hvert sitt fagmiljø. Ansvarlig redaktør/direktør Axel Walø blir leder for Rådahl og Gjetvik.
- De to er svært godt egnet til å fylle rollene som ledere for den nye superdesken vår og for reporterpoolen. Det stilles svært høye kvalitetskrav fremover, og disse kravene vil både Rino Rådahl og Anne Lise Gjetvik innfri med sin spisskompetanse, sier Axel Walø.

Rådahl har i mange år vært redaktør i Her og Nå, og har før det blant annet bakgrunn som nyhetsredaktør og krimjournalist i avis.
– Jeg fikk være med å starte Her og Nå, som ble en suksess takket være dyktige medarbeidere med gründerånd. Når jeg nå er så heldig å få være med å bygge opp noe nytt i Egmont-huset igjen, gjør jeg det med stor entusiasme, sier Rino Rådahl.

Sammen med 35 dyktige redigerere og deskjournalister skal han skape et av Norges mest kompetente deskmiljøer. Det blir husets største avdeling, og ambisjonen er klar.
– Vi skal bli Norges beste og mest effektive desk. Vi skal levere kvalitet. Ved å samle all deskkompetanse i en enhet kan vi produsere alle våre titler effektivt, ivareta synergieffektene det gir og skape et unikt fagmiljø, sier Rådahl.

Egmont er største aktør i det norske ukepresse- og magasinmarkedet, og har de senere årene vokst sterkt digitalt og er i dag en multikanal breddepublisist.
– Jeg synes jeg har fått husets mest spennende jobb. Å få lede en så dyktig gruppe er noe jeg ser veldig frem til. Vår desk skal levere til alle målgrupper og plattformer. Spennet er stort og fokus er kontinuerlig teknologisk utvikling samtidig som vi tar vare på hver merkevares egenart, sier Rådahl.

Anne Lise Gjetvik blir leder for den nye reportergruppen. Hun ser frem til å bidra til at reporterne i Egmont Publishing blir landets fremste miljø for magasinjournalistikk. Hun beskriver seg selv som en endringsjunkie som alltid har jobbet med redaksjonell ledelse, konsept- og organisasjonsutvikling.

Gjetvik har lang erfaring som redaktør og direktør i Aftenposten og Schibsted Forlags ledergrupper før hun kom til Egmont Publishing som redaktør for boligmagasinene DESIGN og MAISON Interiør.
– Vi skal sette standarden andre vil måle seg mot. Det blir spennende å være med på å bygge opp en ny og fremtidsrettet redaksjon fra starten av igjen. Vi skal fortsette å skape god, interessant og relevant journalistikk, samt dele innhold og ettertraktet kompetanse på tvers av merkevarene, i Norge og over landegrensene, sier Gjetvik.

– Omorganiseringen er utfordrende, men nødvendig. Jeg har sterk tro på at endringen i måten vi organiserer arbeidet på, vil sette oss i stand til å svare på utfordringene i et krevende medielandskap, sier ansvarlig redaktør/direktør, Axel Walø.

Rådahl og Gjetvik begynner begge i sine nye stillinger den 1. juni.

For mer informasjon:
Rino Rådahl, Mob +47 982 37 990