outnorth-20banner-20-2-

Egmont med ny investering i e-handel

12.12.2017

Egmont Publishing har kjøpt seg ytterligere opp i den fremgangsrike svenske e-handelsvirksomheten Outnorth og forsterker dermed sin posisjon i dette markedet.

Ved utgangen av 2016 ble Egmont Publishing medeier i en av Skandinavias ledende nettbutikk innen outdoor - svenske Outnorth. En ny stor million-investering sikrer nå Egmont eierskap av en tredjedel av selskapet.

"Outnorth er et sterkt og interessant selskap, som vi forventer oss mye av. Med investeringen styrker vi vår posisjon i selskapet ved å forenkle eierstrukturen. For oss er outdoor-segmentet attraktivt og et av våre strategiske fokusområder innen e-handel, "sier leder for e-commerce i Egmont Publishing, Cato Broberg.

Outnorth selger klær, sko og utstyr online til utendørsaktiviteter og trening, og er markedsleder i Skandinavia. Outnorths øvrige eiere er kapitalfondet Verdane og de opprinnelige gründerne av selskapet.

Strategisk fokus på e-handel
Tidligere denne måneden annonserte Egmont Publishing en millionsatsning på nettbutikken Bakeren og Kokken og en påfølgende fusjon med dansk GoShopping, som sikrer en nordisk markedslederposisjon i online-handel med kjøkkenutstyr.

Egmonts satsning innen e-handel inkluderer i tillegg selskaper som Jollyroom, Fjellsport, Med24 og Nicehair. Egmont står bak en rekke vellykkede vekstselskaper, samt Nordisk Film, Egmont Publishing, bokforlag og TV2 i Norge.