Turbo på Rasmus Klump app

Sidste år tog det ni måneder for Rasmus Klump app'en at omsætte for en million kroner. I år er det lykkedes på under den halve tid. App'en har rundet en omsætning på to millioner efter godt fire måneder af 2012.

Konkurrencen på markedet for apps til børn er steget, siden Rasmus Klump app'en blev lanceret i 2011. Alligevel har Rasmus Klump app'en opnået konstant stigende antal downloads og omsætning.

App'en er blevet hentet 138.000 gange og har i mange perioder ligget øverst på iTunes' entertainment-hitliste.

"Rasmus Klump app'en har vist, at det er en velfungerende forretningsmodel at kombinere gratis indhold med mulighed for tilkøb. Den viser også, at der eksisterer et behov blandt forældre i Danmark for apps til børn, der kombinerer leg og læring. Vi har været i stand til at udvikle app'en med en overskuelig økonomisk investering, der hurtigt blev tjent hjem, fordi vi har et populært brand med film og bøger, som kan ompakkes og genbruges," siger Bjørn Belardo, der er digital produktchef i Egmont Serieforlaget.

Halvdelen af de kunder, der downloader den gratis app, foretager tilkøb. De mest populære tilkøb er film efterfulgt af lydbøger. App'en giver mulighed for blandt andet at tegne og farvelægge Rasmus Klump-tegninger, spille vendespil, få læst bøger højt og se tegnefilm.

For yderlig information kontakt:

Bjørn Belardo - Digital Product Manager i Egmont,
tlf: 26 84 54 22,