web

Sådan følger du Egmont på Folkemødet

16.06.2016

For andet år deltager Danmarks største mediekoncern Egmont i den politiske folkefest Folkemødet, der finder sted i Allinge på Bornholm. Se hvordan du kan følge med fredag den 17. juni – også selv om du ikke er på Bornholm.

Egmont er igen i år at finde på Folkemødet på Bornholm for at præsentere noget af det allerbedste, mediekoncernen står for. Alle er velkomne i teltet, og har du ikke mulighed for at være med på Bornholm, kan du selvfølgelig også følge med via sociale medier.

- På Folkemødet kan vi vise, hvad Egmont er: Fantastisk indhold, journalistik, historier, film og digital innovation, der følger med den moderne forbruger. Samtidig kan vi få nogle af vores direkte interessenter i tale, når vi laver store medie- og filmdebatter med de vigtigste ordførere, ministre og branchefolk og invitere alle med i debatten. Vi kommer i dialog med vores forbrugere og vigtige stakeholdere på samme tid, siger Line Aarsland, VP for Communications and Public Affairs.

Se spændende interviews LIVE på Facebook
Programmet indledes kl. 9.00, hvor forfatter og Selvsvings-vært Oliver Zahle fortæller om at være kendt som en sjov mand, men når det kommer til stykket handler alt, hvad han beskæftiger sig med mere om jagten på at finde sin egen identitet. Euromans chefredaktør Kristoffer Zøllner interviewer. Kl. 9.30 er det socialdemokraternes formand Mette Frederiksen, der er gæst i den varme stol med Alt for damernes chefredaktør, Tina Nikolaisen som interviewer.

Kl. 12.30 fortæller skuespilleren Roland Møller om arbejdet med den anmelderroste film "Under sandet" i samtale med Euroman-journalist Anne Sofie Kragh. Her spiller Roland Møller kaptajnen, der leder arbejdet med at få unge tyske krigsfanger til at fjerne de over 2 millioner miner, som den tyske besættelsesmagt placerede langs vestkysten.

Alle interview sendes LIVE på Facebook direkte fra Folkemødet. Du finder Egmont på Facebook her.

Debatter om hellige krigere, fremtidens medier og skilsmisser
Debatten om radikaliserede unge er stadig aktuel, og kl. 10 taler forfatteren til bogen "Danmarks børn i hellig krig", Jakob Sheikh, med justitsminister Søren Pind. Bogen, der er udkommet på Lindhardt og Ringhof, har vundet flere priser – så sent som i weekenden vandt Jakob Sheikh Crime Prisen på bogmessen Copenhagen Crimes pris for bedste journalistiske eller dokumentariske formidling af et emne vedrørende kriminalitet, jura og retspolitik.

For en mediekoncern som Egmont er fremtidens medieudvikling i højsædet, og kl. 13 debatterer et top mediepanel bestående af blandt andre kulturminister Bertel Haarder, DRs generaldirektør Maria Rørbye Rønn, TV2s chef Merete Eldrup og Egmonts CEO Steffen Kragh public service, og at staten som ejer af DR og TV2 sidder på 70 procent af tv-markedet, og dermed er det største medie i Danmark.

Egmont er en erhvervsdrivende fond, der støtter indsatser for børn og unge, og det kommer også til udtryk på Folkemødet, hvor der er debatter om mønsterbrydere og skilsmisse – to områder, der modtager støtte fra Egmont Fonden.

- Vi kan også bruge Folkemødet til at vise, at Egmont er en erhvervsdrivende fond, der består af en kommerciel del, som driver medievirksomhed og en almennyttig del, hvis projekter vi alle er stolte af. Det budskab vil gerne udbrede til en større kreds, siger Line Aarsland.

Film og fornyelse
Eftermiddagen rundes af i filmens verden, hvor tv-værten Anders Breinholt styrer en debat om danske film og tv-serie – som mange elsker, men hvor andre savner fornyelse. Nordisk Films adm. direktør Allan Hansen, tidligere Zentropa-direktør Peter Aalbæk Jensen og rektor ved Den Danske Filmskole, Vince Wiedemann er blandt deltagerne i en debat om, hvor fornyelsen skal komme fra

Hele fredag den 17. juni kan du følge Egmonts interviews og debatter på de sociale medier: