egmont-20russia-web

Nyt set-up i Egmont Rusland

25.05.2016

Russisk lovgivning forbyder udlændinge at eje mere end 20 % af massemedie-virksomheder. Derfor omstrukturerer Egmont sin forretning i Rusland. Ledelsen i det nuværende Egmont Rusland har overtaget alle Egmonts aktiviteter i landet – det nye selskab vil fortsat være en tæt samarbejdspartner for Egmont.

I henhold til den russiske lov om massemedier må udlændinge ikke eje mere end 20 % af russiske massemedie-virksomheder. På den baggrund har Egmont besluttet at sælge sit russiske selskab, herunder alle russiske publiceringsrettigheder, til ledelsen i det tidligere Egmont Rusland.

Lev Yelin, forhenværende administrerende direktør i Egmont Rusland, siger:
"Gennem mine 23 år i Egmont har jeg sat stor pris på medarbejdernes kreative evner og Egmonts værdier. Det glæder mig, at vi nu som en uafhængig russisk virksomhed kan fortsætte vores gode samarbejde”.

Et stærkt partnerskab fortsætter
Torsten Bjerre Rasmussen, CEO Egmont Publishing, er også tilfreds med det nye set-up:

"Det nye selskab vil stadig være en del af Egmonts globale set-up og vil forblive en stærk partner for os. Vi vil fortsætte vores tætte samarbejde, og jeg er glad for, at vi har fundet en god løsning med Lev og hans team i denne udfordrende situation."

Overdragelsen trådte i kraft d. 17. maj 2016.