web-erik-20kongsvik-ibsen

Nordisk Film Biografer får ny COO

22.09.2017

Erik Kongsvik-Ibsen rykker fra Egmonts hovedkvarter til Nordisk Film Biografer, hvor han er udnævnt til COO. Her får han blandt andet til opgave at videreudvikle biograf- og reklameforretningen.

Erik Kongsvik-Ibsen (40) tiltræder som COO for Nordisk Film Biografer, der er den største biografkæde i Danmark og Norge. Han kommer fra en stilling som direktør for Corporate Strategy & Development i mediekoncernen Egmont, som ejer Nordisk Film. Erik Kongsvik-Ibsen overtager COO-stillingen efter Asger Flygare Bech-Thomsen, der for nyligt blev udnævnt til CEO for Nordisk Film Biografer.

Erik Kongsvik-Ibsen kom til Egmont i 2014. Han har tidligere arbejdet for bl.a. North Media, Quartz+Co og PA Consulting Group. Han er uddannet cand. merc. med Management of Technology som linje og har en bachelor i Business Administration fra Pacific Lutheran University i Seattle.

I Nordisk Film Biografer får Erik Kongsvik-Ibsen bl.a. ansvaret for at videreudvikle medieforretningen i form af biografreklame og Airmagine, som tilbyder digitale reklameløsninger til lufthavne. Han skal samtidig fortsætte fokus på konceptudvikling og teknologi i biograferne.

”Med sit store strategiske fokus, sin omfattende viden om teknologi og medieforretning samt sit indgående kendskab til Egmont og Nordisk Film er Erik den helt rette til at sikre, at vi er i front, når det gælder om at skabe fremtidens biografoplevelser og nye services til vores mange kunder,” siger Asger Flygare Bech-Thomsen, CEO i Nordisk Film Biografer.

”Biograferne tilbyder en unik oplevelse for alle sanser og har masser af yderligere kommercielt potentiale. Jeg glæder mig til at bruge min store passion for teknologi og medier til at frigøre potentialet og understøtte den vækstrejse, Nordisk Film Biografer er på. Jeg er glad for at have hjulpet Egmont med at gøre vækst til det centrale strategiske fokus, og som et af Egmonts helt store og profitable vækstområder giver biograferne en særlig mulighed for at udnytte mine evner til at skabe vækst ved hjælp af teknologi og digitale forretningsmodeller,” siger Erik Kongsvik-Ibsen.

Erik Kongsvik-Ibsen tiltræder stillingen som COO i Nordisk Film Biografer den 1. oktober 2017.