egmont-banner-folkemoedet-1200x450

Egmont debuterer til politisk folkefest

22.05.2015

Margrethe Vestager, Anders Samuelsen og Bertel Haarder er blot nogle af profilerne, der stiller op til skarp debat om både medier og børns udfordringer

Danmarks største medievirksomhed Egmont har offentliggjort programmet til årets Folkemøde 2015, som Egmont for første gang deltager i.

Fredag den 12. juni stiller flere prominente politikere, mediefolk og kulturpersonligheder op til spændende debatter i Egmont-teltet, hvor de vil diskutere det danske og internationale mediebillede samt børns vilkår og udfordringer.

Det hele foregår i Allinge på Bornholm, som lægger ø til debatter om Egmonts Fondens signaturprojekter børn og skilsmisse og hvordan vi hjælper børn og unge til at klare sig selv i livet – en debat om velfærdssamfundets grundpiller, hvor Bertel Haarder, Venstre, og Lars Goldschmidt, Socialdemokraterne, stiller op.

Stéphanie Surrugue styrer en mediedebat om Gamle Medier vs. Nye – hvem overlever?, hvor DR's generaldirektør Maria Rørbye Rønn, Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen, sociale medieekspert Astrid Haug samt Christine Sørensen fra Google sidder i panelet.

Der vil også være LIVE-interviews med politikere, som ALT for damerne og Euroman står for. Det gælder et interview med EU-konkurrencekommissær Margrethe Vestager, samt et interview med Liberal Alliances partileder Anders Samuelsen.

Nordisk Film debatterer desuden Pirater, Popcorn og kultur med Anders Breinholt som ordstyrer, hvor paneldeltagere fra filmverdenen byder ind med holdninger.

Se det fulde program herunder.